Google AdWords - exact keywords

Poplach v PPC komunitě – Ruší Google přesnou shodu nebo ne?

Zveřejněno 16.8.2014 · Zařazeno do Online marketing

Před pár dny se objevil na několika místech “poplach”, že Google ruší přesnou shodu. Uvádí to článek Google Removing Exact Match keywords. Pravda je trošku jinde, v průběhu září bude Google rušit možnost vypnutí blízké varianty pro přesnou a frázovou shodu. Klíčová slova v přesné a frázové shodě se tak budou spouštět i na blízké varianty a nebude možnost blízké varianty vypnout. Ruší se tedy jen “nejpřesnější z přesné shody”. (Více na oficiálním blogu Google.) Vzhledem k tomu, že blízké varianty mělo vypnuto málo marketérů, tak změna nebude zase tak velká.

Příklad, co se změní po zrušení volby blízké varianty a překlepů a u koho to bude mít vliv:

Změní se to pro ty, kteří neměli zapnuté zobrazování na blízké varianty a překlepy.

Například měli sestavu jen s přesnou shodou na klíčová slova:

  • [pizzeria fantozzi chomutov]
  • [pizzerie fantozzi chomutov]

Bez zapnutých blízkých avariant a překlepů se reklama zobrazila jen při zadání vyhledávacího dotazu shodného s těmito klíčovými slovy. (nezáleží na velikosti písmen) Vhodné to bylo pro ty, kteří chtěli mít plnou kontrolu nad přesnou shodnou.

Pokud by byly zapnuté blízké varianty a překlepy, pak se budou zobrazovat i na zadání např. pizzerie fantozi chomutov nebo pizeria fantozzi chomutov a podobně. Osobně doporučuji to mít zapnuté, ostatně od září to budou mít stejně všichni.

Máte Google AdWords nebo Sklik, ale nevíte si se správou rady? Pomůžeme vám – stačí nás kontaktovat na info@etenim.cz nebo přes formulář na našich stránkách.

Co by vás dále mohlo zajímat?

Dynamické odkazy na podstránky – novinka v AdWords
Sklik má nově odkazy (rozšíření na odkazy o podstránky), podívejte se návod, jak je nastavit
Sklik retargeting oficiálně spuštěn

Štítky: Komentáře: (0)