Kampaně v Google Nákupy

Přechod z reklam s produktovými informaceni na reklamy v Nákupech Google

Zveřejněno 27.3.2014 · Zařazeno do Online marketing

Máte PLA (Product Listing Ads) – běžné kampaně obsahující reklamy s produktovými informacemi a váháte, jestli a jak je “předělat” na nové reklamy v Nákupech Google? Podívejte se na postup.

Co mají původní reklamy s produktovými informacemi

Nové reklamy Shopping Campaign obsahují

  • skupiny produktů pro uspořádání kampaní místo cílů produktů – není třeba ruční vytváření cílů jako tomu bylo doposud
  • možnost použití vlastních štítků (již nelze použít štítky adwords)
  • lze libovolně dávat do skupin produkty dle různých atributů a dělat různé nabídky (karta Skupiny produktů a Dimenze)

Nové kampaně tedy umožňují mnohem snažší správu kampaní a optimalizaci a seskupování do kategorií např. dle značky, nově máte k dispozici přehledy dle výkonnosti produktů. Je tak možnost si vyfiltrovat přehledy dle značky, typu produktu, ID a další. V Simulátoru nabídek najdete informace o vaší konkurenci v porovnání s vámi. (údaj je zprůměrovaný a anonymní) – nevidíte tedy konkrétní konkurenci, tedy to, že by pan Vomáčka měl také obchod s povlečením a měl by o x % nižší CPC.

Postup přechodu na nové Kampaně Google Nákupy

1. Pozastavte stávající PLA kampaň (aby nedocházelo ke konkurování si v rámci jednoho účtu)

2. Vytvořte si vlastní štítky ve zdroji produktů (není povinné), tedy ve feedu s produkty

3. Založte novou kampaň jako Nákupy (ad obrázek)
3. a) Vyberte nastavení kampaně (název kampaně, atribut obchodníka, CPC apod.)
3. b) Vytvoře reklamní sestavu (název a text k propagaci)

Kampaně v Google Nákupy

Kampaně v Google Nákupy

4.Nastavte priority (není povinné) v Nastavení kampaně – při nastavení střední nebo vyšší priority se budou reklamy z nové kampaně Nákupy zobrazovat přednostně před ostatními z ostatních kampaní Shopping Campaigns. Defaultně je nastavena priorita nízká (tj. stejná jako u ostatních kampaní). Nastavení priority je vhodné, když inzerujete stejný produkt vícekrát přes Google Nákupy a chcete jedno upřednostnit.

A teď už stačí se těšit na první výsledky! :-)

Budeme se těšit na vaše podněty v komentářích a nápady na rozšíření článku či na pokračování dalších “dílů”. Pokud byste chtěli s nastavením PPC kampaní pomoct, kontaktujte nás.

Zdroje:
Nápověda AdWords – reklamy ve službě Nákupy
Specifické zdroje produktů, včetně vlastních štítků (nápověda AdWords)
Náš starší článek o reklamách s produktovými informacemi