Reklamy v Gmailu (Gmail Sponsored Ads) I – co to jsou reklamy v Gmailu

Zveřejněno 13.10.2015 · Zařazeno do Online marketing

Co jsou to reklamy v Gmailu a jak fungují?

Jedná se o novinku fungující přibližně měsíc v ČR známou také jako Gmail Sponsored Ads. Reklamy vypadají na první pohled podobně jako “klasický” email a najdete je v záložce Promo akce. Rozdíl oproti běžným emailovým zprávám je to, že jsou žlutě podbarvené, je u nich logo firmy, zobrazují se úplně nahoře ve výpisu promo emailů více na očích, zabírají o něco více místa ve výpisu emailů a zobrazují se pravděpodobně maximálně 2 reklamní emaily. Po otevření již nevidíte klasický psaný email, ale grafické zpracování emailu.

zobrazení reklamy v emailech Google nápověda říká:

Reklamy v Gmailu umožňují oslovovat uživatele pomocí důmyslných signálů cílení a vysoce účinného formátu reklamy, který vypadá jako zpráva. Uživatelům se v horní části karty Promo akce v účtu Gmail zobrazí upoutávka reklamy. Upoutávka se rozbalí v úplnou reklamu. Tu lze upravit pro různé cíle (může například obsahovat vložené formuláře nebo videa). Lze do ní začlenit i odkazy na externí web či obchod s aplikacemi, případně odkazy s možností volání.

zobrazená reklama Jedná se stále o reklamu v obsahové síti s cílením na jedno umístění a to Gmail – mail.google.com. Vytváří se klasicky v Google AdWords, jak na to si řekneme v dalším článku. Pro emailové sdělení jako takové můžete vytvořit i vlastní šablonu HTML. Je třeba si dát pozor na pokročilé typy cílení. Platí zde omezení na kombinace cílení – některé typy cílení zde vůbec nefungují, např. nelze použít remarketing ani cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi. Více o cílení najdete v nápovědě.

hvězdičkou označená reklama

Jak probíhá platba za reklamy v Gmailu?

Platí se za rozkliknutí, resp. za otevření emailu. Další prokliky jsou neplacené. Email po otevření je možné uložit, přeposlat, označit hvězdičkou. Pokud jej rovnou zavřete, už se vám v seznamu Promo emailů nezobrazí. Je třeba si dát též pozor na pravidla, co vše lze v Gmailu inzerovat. Jsou přísnější než u běžných textových reklam, seznam je relativně dlouhý – kupř. zákaz alkoholu, kosmetické procedury nebo duchovní schopnosti. V nápovědě Reklamy v Gmailu hledejte odstavec Obsah zakázaný konkrétně u reklam v Gmailu.

Souhrn pro sponzorované reklamy v Gmailu:

  • reklamy s cílením na gmail.google.com
  • lze kombinovat jen s některými druhy cílení (např. klíčovými slovy)
  • platba za otevření emailu
  • email uveden v Gmailu v záložce Promo akce
  • velká variabilita – kreativa může být vytvořena v AdWords nebo pomocí vlastního HTML kódu
  • pozor na pravidla

Google Nápověda – Reklamy v Gmailu: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6210602
Google Blog o Gmail Sponsored Ads – v angličtině: http://adwords.blogspot.cz/2015/09/native-gmail-ads-arrive-in-adwords.html

Štítky: Komentáře: (0)