Odkazy na podstránky Sklik

Aktualizace: Sklik má nově odkazy (rozšíření na odkazy o podstránky), podívejte se návod, jak je nastavit

Zveřejněno 22.8.2014 · Zařazeno do Online marketing

Sklik dnes 2.7. oznámil na svém blogu spuštění novinky – rozšíření inzerátů ve vyhledávání o odkazy. Nyní si mohou všichni nastavit odkazy, ty se však začnou po 8. 7. zobrazovat jen vybraných 10% uživatelů. Odkazy budou jen pod inzeráty v top pozicích, zpravidla 1. – 3. pozice. Tato možnost je známá z Google AdWords jako rozšíření na odkazy o podstránky nebo-li sitelinky.

Aktualizace: Nyní (k 22.8.) se Odkazy zobrazují již pro 40% uživatelů. Dle Seznamu (více v jejich článku Vliv Sklik Odkazů na výkon inzerátů ve vyhledávání) se zlepšilo CTR o 4% u jednořádkového rozšíření o odkazy a o 15% u dvouřádkového (srovnání se stavem bez Odkazů). Pozorujete také zlepšení výkonu kampaní, jak z pohledu CTR, tak co se týče ceny za konverzí nebo např. CPC?

Co jsou Odkazy?

Jedná se o rozšíření inzerátů o krátké texty s odkazem, které mají za cíl zaujmout, nabídnout dodatečné informace nebo např. altermativu k hlavnímu znění inzerátu. Kromě toho inzerát zabírá více prostoru a i to pomáhá k přitáhnutí pozornosti.

Sklik na svém blogu píše:

Jde o rozšiřující odkazy na další stránky webu, zpravidla další stránky webu či kategorie e-shopu nebo firemní profily na sociálních sítích apod. Sklik Odkazy jsou součástí inzerátů, zobrazujících se na TOP pozicích v hledání na Seznam.cz.

Pro porovnání se podívejte,

co uvádí ve své nápovědě AdWords:

Odkazy na podstránky umožňují pod text reklamy umisťovat odkazy na různé stránky, které jsou součástí vašeho webu. Tyto odkazy se zobrazují dodatečně spolu s hlavním odkazem na vstupní stránku obsaženým v nadpisu reklamy. Do kampaně můžete přidat 10 a více odkazů na podstránky, těmto odkazům umožňuje zobrazovat se kdykoli je to možné. Kliknutí na odkazy na podstránky stojí stejně jako kliknutí na reklamu.

Jak vypadají Odkazy na Sklik - zdroj Blog Sklik

Jak vypadají Odkazy na Sklik – zdroj Blog Sklik

Jak nastavit Odkazy na Skliku?

Sitelinky na Skliku se nastavují na úrovni kampaně, to znamená, že se musí kliknout na každou kampaň a poté nastavit rozšířené odkazy.

  1. Kliknete na název kampaně
    Pozn. Musí se jednat o kampaň ve vyhledávání, v obsahové síti se odkazy zobrazovat nebudou.
  2. Klikněte na název kampaně

    Klikněte na název kampaně

  3. Kliknete na “Upravit Odkazy (0)”
    Pozn. 0 znamená, že není ještě vytvořen žádný odkaz.
  4. Upravit Odkazy

    Upravit Odkazy

  5. Zobrazí se vám tabulka s názvem “Úprava Odkazů kampaně”
    3.a) Kliknete na “Vytvořit nový odkaz”
  6. Úprava Odkazů kampaně

    Úprava Odkazů kampaně

  7. Objeví se další tabulka, resp. podtabulka “Vytvoření Odkazu”
    4.a) Do pole Text Odkazu napíšete text (tzv. anchor text)
    4.b) Do pole Cílové URL vložíte webovou adresu, kam má odkaz směřovat.
    Pozn. Nezapomeňte na sledovací parametry. (“utm”)
    4.c) Potvrdíte kliknutím na Vytvořit Odkaz
  8. Vytvoření Odkazu

    Vytvoření Odkazu

  9. Postupně pokračujete s dalšími Odkazy – ad bod 3 a 4. Jakmile je budete mít všechny (doporučujeme udělat 4 – 6 odkazů), všechny odkazy zaškrtněte a kliknete na Uložit Výběr Odkazů
  10. Uložit výběr Odkazů

    Uložit výběr Odkazů

Je možné mít i unikátní odkazy na úrovni sestavy – v tom případě se nebete zřetel na Odkazy, které jsou nastaveny v kampani, a použijí se nové nastavené u sestavy.

Líbí se vám článek, máte připomínku, není vám něco jasné? Podějte se v komentářích pod článkem, sdílejte na Facebooku, Google+ a Twitteru. Budete používat Odkazy na Skliku? Máte je v AdWords, jaké jsou vaše zkušenosti?

Pokud chcete poradit, jak nastavit kampaně na Skliku (případně AdWords nebo Facebook) nebo chcete nechat kompletní správu na nás, napište nám na info@etenim.cz.

Další zdroje:

Článek na Blogu Sklik: Testujeme rozšíření inzerátů ve vyhledávání
Nápověda Sklik přímo k Odkazům: Sklik Odkazy
Nápověda AdWords: Použití rozšíření o odkazy na podstránky
Článek o tom, co je třeba zkontrolovat před spuštením kampaní: Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik

Štítky: Komentáře: (0)