retargeting

Aktualizace: Sklik retargeting oficiálně spuštěn

Zveřejněno 22.1.2014 · Zařazeno do Online marketing

22. 1. 2014

Sklik retargeting spuštěn

Sklik dnes na svém blogu oznámil oficiální spuštění retargetingu pro všechny! Tak hurá do “retargetování” :-)

Retargeting na Skliku není stejný jako remarketing v AdWords, což ale ani nikdo nečekal. Nevýhoda oproti AdWords je absence konkrétnějšího a pohodlnějšího cílení. Na blogu Sklik se píše:
“Reklamy Sklik Retargeting se zobrazují pouze v obsahové síti Sklik. Retargeting se s ostatními typy cílení prozatím nekombinuje a jiné typy cílení tedy nefungují jako omezující podmínka.”

Všimněte si slůvka “prozatím”. Doufejme tedy, že Sklik zapracuje co nejdříve i cílení na klíčová slova a umístění pro retargeting. Další výhody a nevýhody najdete v tomto článku v odstavci “Co retargeting v Skliku přinese”, doporučujeme i na přečtení článek od Větrovky.

3.12. 2013
Sklik před pár dny na svém blogu zveřejnil, že testuje retargeting, obdobu remarketingu na AdWords. K velké škodě se plánuje spuštění až příští rok. V tuto chvíli jsou ve fázi testování, kdy zpracovávají připomínky od klientů, kteří se k beta verzi měli šanci dostat.

Co je to retargeting

Retargeting je forma reklamy v obsahové síti cílená na konkrétní uživatele, konkrétněji ty uživatele, kteří již navštívili váš web. S retargetingem je tedy možné přesněji cílit na návštěvníky webu (vyzývat je např. k dokončení nákupu).

Co retargeting v Skliku přinese

Přesnější cílení v obsahové síti, bohužel si o detailním cílení jako je v AdWords, můžeme nechat jen znát. Buď si tedy musíme vytvářet přesnější seznamy návštěvníků, na které cílit, nebo budeme cílit obecně na všechny.

Nevýhodou je také relativně malé množství partnerských webu (hlavně, co se týče grafické reklamy) – na seznam se můžete podívat v jejich nápovědě, doporučujeme si stáhnout excelovský soubor. Na jejich hlavní “tahouny” – novinky.cz, super.cz, sport.cz apod. – lze inzerovat jen s textovou reklamou. Pro zajímavost, grafická funguje např. na denik.cz. Porovnávat Seznam s Googlem samozřejmě nejde, už jenom proto, že Google nás s remarketingem zasáhne i na zahraničních webech, které prostě Seznam nemá a nejspíš nikdy mít nebude.

Sklik nám nenabídne ani dynamický remarketing nebo remarketing ve vyhledávání, který už nějakou dobu funguje na AdWords, ale doufáme, že i na ten jednou dojde. Každopádně i přes nedostatky (snad budeme mile překvapeni a bude jich co nejméně :- )) je retargeting dobrým krokem a možností, jak konkrétněji zacílit na návštěvníky vašeho webu v Obsahové síti.

Máme zájem o nastavení retargetingu na Skliku nebo byste rádi konzultaci či kompletní správu kampaní? Neváhejte nás kontaktovat.

Štítky: Komentáře: (0)