Zumny - free nástroj pro správu Facebooku

Zumny – správa Facebook profilu efektivně? aneb náš pohled na Zumny

Zveřejněno 28.1.2014 · Zařazeno do Online marketing

Zumny je zajímavý nástroj pro správu zpravidla firemních profilů na Facebooku, a co je hlavní, je zdarma. Zatím. Nevím, jak dlouho, ale dá se docela dobře používat. Pojďme se na něj trošku podrobněji podívat.

Co je Zumny

Zumny je externí služba na správu Facebook profilů zdarma. Umožňuje mimo jiné monitorování různých stránek z Facebooku, přidání několika správců, plánování galerií nebo cover fotek.

Co v tomto nástroji najdete

Umí toho celkem dost, výčet není úplný.Najdete zde hlavně to, co stojí za zmínku (a to ať v pozitivním, tak negativním smyslu).

Přidávání správců

Do Zumny můžete přidat správce (se třemi úrovněmi) + jeden absolutní správce (administrátor). Při plánování postů vidíte, co který správce přidal a kdy.

Smart Content

Hezké je přidání tzv. Smart Content, což je zajímavý obsah, který je velmi populární (např. s hodně “To se mi líbí”), který byl někdy na spravované Facebook stránce sdílen, likován, komentován. Příspěvky jsou řazeny podle “zajímavého” (ač dosud námi nerozluštěného) klíče. Ve Smart Content si můžete najít příspěvek, který svým fanouškům nasdílet nebo se jen inspirovat.

Časování postů

Načasovat si vhodně post tak, aby jej vidělo co nejvíce uživatelů Facebooku, je jedna z nejdůležitějších věcí. V Zumny si lze nastavit max. 5 různých časů na den, není však možné nastavit jiné časy na různé dny. Vždy se vám tedy zobrazí příspěvek ve stejnou hodinu. (Ad obrázek – 1. příspěvek bude zobrazen v 9:10 dopoledne, 2. v 3:20 odpoledne a 3. příspěvek v 8:10 večer.) Jediné, co můžete, je některé dny vypnout. V ty dny se příspěvky nebudou zobrazovat.
Pokud chcete naplánovat příspěvek na konkrétní den a hodinu, lze to v tzv. Custom Time, kde podobně jako na Facebooku vyberete den a čas. Plánovat nelze zpětně. Takto si můžete naplánovat příspěvky i mimo váš rozvrh.

Časování postů

Časování postů

Monitorování stránek

Zumny umí monitorovat stránky a to nejen ty, které spravujete, ale můžete i sledovat konkurenci.

Plánování galerií

Plánování galerií, je možnost, která neexistuje na samotném Facebooku. Můžete si tak naplánovat předem zobrazení galerie na určitou hodinu. Máte možnost si vybrat již z existujícího alba nebo vytvořit album nové.

Cover photo

Stejně jako u galerie, i úvodní fotky si můžete nachystat předem a nechat si je měnit automaticky ve vámi zvolený čas bez nutnosti se pokaždé k Facebooku přihlašovat. Možnost, kterou na Facebooku nenajdete, ale která se vám může hodit, např. při změně cover fotek dle data vydání nového produktu nebo dle slevových akcí.

Plánování textových postů

Plánování textových postů, ať s odkazem či bez mě spíše zklamalo. Bohužel při plánování postů nemůžete zmínit osobu, resp. můžete, ne však tak, aby se dalo jméno prokliknout (@Jméno Příjmení), ani při vložení odkazu do příspěvku není možné editovat text u odkazu, což přímo na Facebooku lze. Někdy je též problém se správným načtením odkazu a s českými znaky.

Celkově však považuji nástroj za povedený a rozhodně jej budu používat. (Ač někdy prostě příspěvek napíšu přímo na Facebook a je jedno, jestli na mobilu nebo notebooku.) A co vy? Zkoušeli jste Zumny a jaké s ním máte zkušenosti, podělte se se mnou.

Chcete poradit, jak na správu Facebooku, jak propagovat vaše příspěvky a vytvářet reklamu nebo máte zájem o kompletní správu? Domluvte si nezávaznou konzultaci na info@etenim.cz nebo napište do formuláře.

Zdroj:
https://www.zumny.com/features
http://blog.davidlorincz.cz/2013/09/25/zumny-efektivni-sprava-facebook-stranky